Kaptár

2018. november 21.

Ismertető

Marketing és értékesítés csábító hatszavas történetekkel

Hogyan köti össze hat szó a Ritz Carltont, Hemingwayt és a közösségi médiakampányokat?

A Smith Magazine 2006-ban indult hatszavas történetek publikálásával, amivel kiválóan ráéreztek a korszellemre. Két írónak rendkívül rövid idő alatt sikerült egy játékos feladványt berobbantania a köztudatba. Irodalmi projektnek indult, de csakhamar a média és marketing világa is felfedezte  a benne rejlő lehetőségeket.

Az amerikai magazinalapítók azért vágtak bele a kísérletbe, mert hallottak arról az anekdotáról, hogy Hemingway fogadásból készített csupán hat szóból álló történeteket. Egy évszázaddal korábban még hajlandók voltak az emberek az írókra és költőkre időt szánni, mégis úgy gondolta az egyik legnagyobb történetmesélő, hogy új utakat kell keresni az üzenetek eljuttatására fogyasztóihoz, az olvasókhoz. Manapság nincsen ilyen türelmes olvasóközönség: egyes kutatások szerint nyolc másodpercünk van az online világban a figyelem megragadására. 

Nem véletlen tehát, hogy a reklámszakemberek is egyre inkább felfedezték a hatszavas történetekben rejlő lehetőségeket. Jó példája ennek a Marriott International cégcsoporthoz tartozó Ritz Carlton hotelek kampánya 2014-ből. Csupán hat szóban akarták megfogalmazni, hogy mitől is különleges ez a márka, amivel az egyre kiüresedő „luxus” hívószónak adtak új értelmet. A „Let us stay with you”, „Hagyja, hogy Önnel maradjunk!” szlogen egy rövid történetben mesélte el, hogy mit is gondol a márka önmagáról: a lehető legmagasabb szinten kiszolgálja ügyfeleit. Ez a mondat mai napig a márka önmeghatározásának központi eleme.

Az online médiában még inkább igaz, hogy csak tömör üzeneteket érdemes megfogalmazni. Sokszor csak a cím számít, hiszen egy felmérés szerint egy online cikkre kattintva száz emberből 38 csak ezt olvassa el, de aki tovább olvas, azoknak a fele sem jut el a cikkek feléig.

A Twitteren átlagosan 18 szóból áll egy üzenet, és hiába duplázták meg 280-ra a felhasználható karakterek számát, nem lettek hosszabbak. A Facebook-hirdetések címeinek átlagos hossza öt szó. Ennyivel kell kitűnni a médiazajban, a gördülő feedben, az automatán induló videók és mémek tengeréből.

Ha sikeresek akarunk lenni, akkor ne csak hatszavas történeteket akarjunk írni a márkánknak, hanem hatszavas lenyűgözéseket! 
A workshop programja itt olvasható.

Ezt azonban gyakorolni és tanulni kell.

Az Internet Hungary 2018 keretében ezért is hirdettünk hagyományteremtő jelleggel versenyt hatszavas történetek írására. A szakmai zsűri minden évben „fekete lúd tollával” díjazza a legjobb pályaművet. 
A verseny idei győztese Tréfás Hajnalka lett, a közönségdíjat Haász János nyerte el.
A velük készült interjúk itt olvashatóak: Tréfás Hajnalka és Haász János

Györffy Kinga retorikai-storytelling tanácsadóval készült Digital Hungary interjúnkból pedig az is kiderül, hogy mitől lesz a kevesebb több, és hogyan lehet hatékony hatszavas történeteket írni, hogyan lehet kitűnni néhány szó segítségével.

 

Kedves Kolléga, kedves Barátom!

A Digital Hungary Klub létrehozásával indul egy együttgondolkodó, szellemiséget megidéző előadás-sorozat a Média Hungária Konferenciairoda szervezésében. 

Gyere velünk agytornázni! Legyünk együtt! Gondolkodjunk együtt! 

Időpont: 2018. november 21. 18.00–21.00 óra

Terület: storytelling, kommunikáció, hatszavasok

Cím: Marketing és értékesítés csábító hatszavas történetekkel


Fő támogatónk

Kiemelt támogatóink