Ismertető
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
19.15-20.30 között. A lineáris média útja a végtelen metaiverzumba!
"A lovász jelezte, hogy az automobil veszélyes üzem, mert képes akár a lovat is elütni, de aara is képes, hogy 30 km/ó sebeséggel is tudjon száguldani, amit az emberi szervezet már nehezen tolerál" Ismeretlen kínai mondása.
Két szálú (ívű) beszélgetés, amely a végére összeér.
I.: A média négy bástyájának, vagyis a tartalomgyártónak, a tartalomterjesztőnek, a hirdetőnek üzleti érdekei, a tartalomfogyasztónak pedig a szokásai változnak meg.
Vajon miképpen hat ez majd a hagyományos médiára és a marketingkommunikációra,és nem utolsó sorban a tartalom- és reklámfogyasztóra?
II.: A metaverzum hétköznapi használatára még várni kell, de a hozzávezető út már kijelölve.A metaverzum minden egyes alkotó elme már mai is rendelkezésünkre áll, sőt az üzleti életben már használatosak.
Az új, ember alkotta virtuális világban (metaverzum) az lesz a nyerő, aki minél előbb tudja a meglévő- és az új üzleteket kombinálni. Kibeszéljük.
A metaverzum alkotó elemeiből: számítógép, különböző screenek: monitor, tévé, tablet, mobile, VR szemüveg, AR, VR sisak.
Adatok, algoritmusok, automatizáció, machine learning, web 1. web 2, blokchain, kriptóvaluták, NFT, avatarok, és a web 3
Nem lesz könnyű beszélgetés, de ígérem hatásos lesz.
Csak az igazat mondjuk, meg a valóságot. Gyere velünk, vitatkozz velünk!
Vendégeim: Dóbé Sándor, Joanelli Tamás, Kun Miklós, Zájer Attila, Schneider Henrik.
vezeti: Csermely Ákos
A rövid ismertető a beszélgetés ívéhez:
Egy utat próbálok meg bemutatni a Guttenberg Galaxistól web 1, Web 2, web 3.
Ma már minden eszköz a rendelkezésünkre áll - ha nem is mindegyik a végleges high-end szinten van- ahhoz, hogy a metaverzum kialakuljon.
A metaverzumhoz vezető úton viszont már remek üzleteket lehet lebonyolítani. Minden új, bevezetett találmány és üzlet valaminek a kárára alakul
Ebben a beszélgetésben azt vizsgáljuk meg, mi várható ezen az úton az elkövetkezendő pár évben.
Sok kérdésem lesz, ezeket csak kiemelem:
- Miért nyertek, tettek szert ekkora előnyre a globálisok mindenütt a világon? (ingyenesség; előbb adott, aztán kapott, végöl függőség okozott)
- Már nem csak számok: amikor face to face találkozunk a tartalom- és reklámfogyasztóval.
- Miképpen változik a tartalom és reklámfogyasztó igénye a tartalom- és reklámszolgáltatókkal szemben? (még hogy élmény?)
- Hol maradt releváns helye a hagyományos, un. lineáris médiának? (negatívnak hangzik, de jól is meg lehet válaszolni)
- Milyen a régi és az új tartalom ha szórakoztatásról, ha pénzszerzésről beszélünk? ( szeriőz és bulvár)
- Kinek lehet szüksége szellemiségre? (Mindekinek, az a szellemisége, mint amit megérdemel…)
- A beszélgetés nyomokban etika és az üzlet kérdéseket is feszeget, de csak annyira amenyire a jóízlés engedi, hiszen mi mind a piacról élünk :-) )
- Mi a Metaverzum? (Isten a világmindenséget, ember a digitáls világot teremtette meg.)
- Mikorra fog a való világ és a virtuális világ teljesen egyesülni? (határok elmosódása)
- Mi lesz a szerepe a lineáris médiumoknak?
Sok kérdésem lesz még. izgalams és szókimondó beszélgetst várunk :-)
Nagy szeretettel várlak benneteket!
Kérdés és észrevétel esetén, kérlek titeket, hogy erre az e-mail-címre írjatok: csermelyakos@digitalhungary.hu
Tisztelettel:
Csermely Ákos
Általános Reboot Hungary ismertető:
Kiindulási szempont: A legbonyolultabb feladatok megoldásához javasolt két szempont:
Ad 1. Egyszerűsíts! Csak a lényeges szempontokat vedd figyelembe. Az oldalágak és “vadhajtások” lecsupaszítása,
Pl. a nem a témához illő dolgokat tanuld meg figyelmen kívül hagyni.
Ad 2. A feladat és a cél egyszerű és pontos megfogalmazása. Amit pár mondatban el tudsz mondani, az már fél siker.
A koronavírus előbb-utóbb végleg „távozik”. A gazdasági hatalmasságoknak is érdekük – akárcsak nekünk –, hogy minél előbb elindítsák a piaci folyamatokat és az üzletet. Helyzetünket nehezíti, hogy nem tudjuk pontosan, hogy mennyi idő áll majd rendelkezésünkre a felkészüléshez, és mikor kell majd a startvonalhoz állnunk. 3-4 hét múlva? Esetleg csak hónapok múlva lesz lehetőségünk újraindulni? És egyáltalán: milyen startvonalról beszélhetünk? Az indulás valószínűleg sokkal inkább egy feloldó folyamat képében jelenik meg, mint egy adott napban vagy dátumban.
Széchenyi István: „Nem, mi nem születtünk reformátoroknak, előbb mi magunkat kell megreformálnunk. Látogatnunk kell az alázat, az önmegtagadás iskoláját.”
Induljunk el és kezdjük meg a felkészülést. Végezzük el minél előbb az ehhez szükséges legsürgősebb feladatokat, és hagyjunk minél több időt a cizellálásoknak, méghozzá a szó jó értelmében: vesszünk el minél többet és minél jobban a részletekben.
Valószínűleg egy más (gazdasági) világ köszönt majd ránk. Tán egy kicsit távolságtartóbbak leszünk – egy ideig biztosan –, s az értékek és az érdekek fogalmai és szempontjai is átfogalmazódnak. Az előző válság(ok) ki nem kúrált betegségei is visszaköszönnek majd, éreztetik hatásukat. Hogy divatos fogalommal éljek: a gazdaságok ökoszisztémái is átalakulnak. Mindennél jobban szükségünk lesz a kreativitásra, az intuícióra és az önmagunk által irányított érzelmeinkre. Egy biztos: a digitális világ új szerephez jut, és soha nem látott gyorsasággal fog tovább erősödni.
„A kreativitás, az innováció és a műveltség kéz a kézben járnak. Ha kihúzunk egy fiókot, és nincs benne semmi, akkor nem tudunk mihez kapcsolódni, sem pedig valamit egy másik fiókba átrakni.” (Nemes Orsolya: „Generációs mítoszok”)
Van mit tanulnunk, hogy legyen miből előhívni a kreativitásunkat, legyen miből gondolatainkat inspirálni, legyen miből előre látnunk, hm... legyen mit megéreznünk. Az intuíció tudományára most nagyon nagy szükségünk lesz!
Készüljünk, hiszen konkurenciánk már biztosan így tesz.
A napi híreket elég lesz egyszer, maximum kétszer elolvasni. Elég addig és csakis addig jól informáltnak lennünk, amennyire önnön magunknak és a bizniszünknek szüksége van az információkra. (Amúgy is jobb felkészüléssel lefoglalni magunkat, mint (túl)pörögni a megváltoztathatatlanon, ezzel is sanyargatva önmagunkat.)
Állítsuk – ha szabad így írnom – harmóniába az egy légtérbe került életünket is.
Otthon és home office egy lakásban… (Vajon hány ember marad a válságot követően is ennél a kényelmes megoldásnál?)
Alakítsunk ki napi rutinokat, napirendet. Sokat segíthet a lelki túlélésben...
Gondoljuk át, mik lesznek az első lépéseink, amikor majd a „függönyt felhúzzák” és végre kiléphetünk a piac „színpadára”.
Vajon mit fogunk látni? Sok minden megváltozik, de hogy pontosan mik lesznek azok, azt most nem tudhatjuk.
Sokan állnak majd a rajtkőhöz, méghozzá „éhesen”. Be kell hoznunk a lemaradást.
Hál ’Istennek már most sok szakanyag, webinárium, felmérés áll a rendelkezésünkre. Fogyasszunk belőlük minél többet.
Inspirálnak, kreatívvá tehetnek, és ezt a tudást lefordíthatod megoldásként önmagad és bizniszed számára.
Legyen tíz ötletünkből, javaslatunkból egy-kettő, ami megfoganhat, már megérte...
Mi lehet mostanság a teendőnk (biztosan van más sorrend is):
- Helyzetfelismerés (elemzés és analizálás)
- Átgondolni, mi is várhat ránk? Mi változik meg? Mennyire lehetünk bátrak? Mennyire lehetünk vakmerőek?
- A reális célok és a stratégia meghatározása.
- Mit teszel, amikor (körülötted) mindenki üveghangon kezd gyorsítani?
- Taktikai lépések és nagyon nem utolsósorban: a protokollok felállítása (váratlan helyzetek, kríziskommunikáció).
Addig is érdemes azon gondolkodnunk, hogy mit tegyünk aktuális folyamatainkkal, úgymint:
(Engedtessék egy kedvenc mondásom melynek alapját René Descart adta: "Kételkedem tehát gondolkodom, kételkedem tehát vagyok")
- a piaci helyzetek megfogalmazása,
- az üzlet és az ügyfélkapcsolatok üzleti szempontú meghatározása,
- kommunikáció az ügyfelekkel és a piaccal.
Nézz minél több szakanyagot. Sokan vagyunk most, sokan teszünk, próbáljunk meg tiszta jóindulattal okosakat mutatni, mondani, tájékoztatni. Hiszem, hogy ez most nem a „ki tud több jó tanácsot adni?!” verseny lesz.
Mindannyiunknak egy célja van: segíteni a piacot talpra állítani, új irányokat mutatni. Szeretem a szellemes megjegyzéseket, engedjetek meg nekem most egyet: „Tudod?! Ha neked jól megy, valószínűleg nekem sem lesz hosszútávon rossz!”
Részünkről tehát e tartalomszolgáltatás nem egy verseny, csak piaci lépés.
Aki szeretne majd együttműködni, ismer, nyitva lesz az ajtóm.
A DigitalHungary.hu-val mi is beállunk a sorba.
Nyilván mi sem tudunk majd kész megoldásokat nyújtani, de talán segíthetünk a felkészülésben.
Most még van időnk. Nem kell kapkodni – csak felkészülni. Ugye, jössz tanulni? Jössz együtt gondolkodni?
Olvass minél több cikket, tanulmányt, köztük persze minket is a DigitalHungary.hu weboldalon, és nézd meg az élő beszélgetéseket.
Várlak Benneteket nagy szeretettel!
Kérdés és észrevétel esetén kérem, írjanak ide: csermelyakos@mediahungary.hu.
Baráti tisztelettel és szeretettel:
Csermely Ákos