Az élmény monetizálása

2020. november 26. 15:00 óra

Ismertető

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!


A webináriumra kétféle módon lehet regisztrálni: 
I.: Rapid regisztráció (ingyenes): Küldj egy e-mailt az alábbi e-mailcímre: reboothungary@digitalhungary.hu 
A tárgyba a következőt szükséges beírni: Reboot Hungary regisztráció. Szöveget írnod nem kell, csak a teljes nevedet add meg, kérlek szépen. 
II.: Hozzájárulok a webinárium fenntartásához: Amennyiben itt regisztrálsz és 2000 forint + áfa összeggel hozzájárulsz a webinárium költségeihez (számlát természetesen adunk), köszönetképpen 10% kedvezményt biztosítunk a következő, általad választott, a Media Hungary vagy az Internet Hungary konferenciánk belépőjének árából.

Szeretettel várunk a minden héten csütörtökön 15.00–16.30 óra között megrendezésre kerülő Reboot Hungary webináriumsorozatunkra.

Figyelem! A Digital Hungary Group további projektjei:

– A holtidő médiája podcast – Media-Digital Hungary online YouTube-csatornája

– Digital Hungary online magazin

Javasoljuk a belépést a Reboot Hungary/Digital Hungary Facebook csoportunkba.

Nagy szeretettel várlak benneteket!
Kérdés és észrevétel esetén, kérlek titeket, hogy erre az e-mail-címre írjatok: csermelyakos@digitalhungary.hu

Tisztelettel:

Csermely Ákos

 

A webináriumra kétféle módon lehet regisztrálni:

I.: Rapid regisztráció (ingyenes): Regisztrációdat erre az e-mail címre küldd el, kérlek szépen: reboothungary@digitalhungary.hu

A tárgyba a következőt szükséges beírni: Reboot Hungary regisztráció. Szöveget írnod nem kell, csak a teljes nevedet add meg, kérlek.

II.: Hozzájárulva a webinárium fenntartásához: Amennyiben a honlapunkon keresztül (https://www.digitalisakademia.hu/regisztracio-arak/) regisztrálsz és 1.500 forint + áfa összeggel hozzájárulsz a webinárium költségeihez (számlát természetesen adunk), köszönetképpen 10% kedvezményt biztosítunk egy következő, általad választott, Media Hungary vagy Internet Hungary konferenciánk belépőjének árából.

Kevesebb jelenjen meg

Általános Reboot Hungary ismertető:

Kiindulási szempont: A legbonyolultabb feladatok megoldásához javasolt két szempont:
Ad 1. Egyszerűsíts! Csak a lényeges szempontokat vedd figyelembe. Az oldalágak és vadhajtások” lecsupaszítása, 
Pl. a nem a témához illő dolgokat tanuld meg figyelmen kívül hagyni.  
Ad 2. A feladat és a cél egyszerű és pontos megfogalmazása. Amit pár mondatban el tudsz mondani, az már fél siker.

A koronavírus előbb-utóbb végleg „távozik”. A gazdasági hatalmasságoknak is érdekük – akárcsak nekünk –, hogy minél előbb elindítsák a piaci folyamatokat és az üzletet. Helyzetünket nehezíti, hogy nem tudjuk pontosan, hogy mennyi idő áll majd rendelkezésünkre a felkészüléshez, és mikor kell majd a startvonalhoz állnunk. 3-4 hét múlva? Esetleg csak hónapok múlva lesz lehetőségünk újraindulni? És egyáltalán: milyen startvonalról beszélhetünk? Az indulás valószínűleg sokkal inkább egy feloldó folyamat képében jelenik meg, mint egy adott napban vagy dátumban. 

Széchenyi István: „Nem, mi nem születtünk reformátoroknak, előbb mi magunkat kell megreformálnunk. Látogatnunk kell az alázat, az önmegtagadás iskoláját.”

Induljunk el és kezdjük meg a felkészülést. Végezzük el minél előbb az ehhez szükséges legsürgősebb feladatokat, és hagyjunk minél több időt a cizellálásoknak, méghozzá a szó jó értelmében: vesszünk el minél többet és minél jobban a részletekben.

Valószínűleg egy más (gazdasági) világ köszönt majd ránk. Tán egy kicsit távolságtartóbbak leszünk – egy ideig biztosan –, s az értékek és az érdekek fogalmai és szempontjai is átfogalmazódnak. Az előző válság(ok) ki nem kúrált betegségei is visszaköszönnek majd, éreztetik hatásukat. Hogy divatos fogalommal éljek: a gazdaságok ökoszisztémái is átalakulnak. Mindennél jobban szükségünk lesz a kreativitásra, az intuícióra és az önmagunk által irányított érzelmeinkre. Egy biztos: a digitális világ új szerephez jut, és soha nem látott gyorsasággal fog tovább erősödni.

„A kreativitás, az innováció és a műveltség kéz a kézben járnak. Ha kihúzunk egy fiókot, és nincs benne semmi, akkor nem tudunk mihez kapcsolódni, sem pedig valamit egy másik fiókba átrakni.” (Nemes Orsolya: „Generációs mítoszok”)

Van mit tanulnunk, hogy legyen miből előhívni a kreativitásunkat, legyen miből gondolatainkat inspirálni, legyen miből előre látnunk, hm... legyen mit megéreznünk. Az intuíció tudományára most nagyon nagy szükségünk lesz! 

Készüljünk, hiszen konkurenciánk már biztosan így tesz.

A napi híreket elég lesz egyszer, maximum kétszer elolvasni. Elég addig és csakis addig jól informáltnak lennünk, amennyire önnön magunknak és a bizniszünknek szüksége van az információkra. (Amúgy is jobb felkészüléssel lefoglalni magunkat, mint (túl)pörögni a megváltoztathatatlanon, ezzel is sanyargatva önmagunkat.)

Állítsuk – ha szabad így írnom – harmóniába az egy légtérbe került életünket is.
Otthon és home office egy lakásban… (Vajon hány ember marad a válságot követően is ennél a kényelmes megoldásnál?) 
Alakítsunk ki napi rutinokat, napirendet. Sokat segíthet a lelki túlélésben...

Gondoljuk át, mik lesznek az első lépéseink, amikor majd a „függönyt felhúzzák” és végre kiléphetünk a piac „színpadára”.
Vajon mit fogunk látni? Sok minden megváltozik, de hogy pontosan mik lesznek azok, azt most nem tudhatjuk.
Sokan állnak majd a rajtkőhöz, méghozzá „éhesen”. Be kell hoznunk a lemaradást.
Hál ’Istennek már most sok szakanyag, webinárium, felmérés áll a rendelkezésünkre. Fogyasszunk belőlük minél többet.

Inspirálnak, kreatívvá tehetnek, és ezt a tudást lefordíthatod megoldásként önmagad és bizniszed számára.
Legyen tíz ötletünkből, javaslatunkból egy-kettő, ami megfoganhat, már megérte...

Mi lehet mostanság a teendőnk (biztosan van más sorrend is):

  • Helyzetfelismerés (elemzés és analizálás)
  • Átgondolni, mi is várhat ránk? Mi változik meg? Mennyire lehetünk bátrak? Mennyire lehetünk vakmerőek?
  • A reális célok és a stratégia meghatározása.
  • Mit teszel, amikor (körülötted) mindenki üveghangon kezd gyorsítani?
  • Taktikai lépések és nagyon nem utolsósorban: a protokollok felállítása (váratlan helyzetek, kríziskommunikáció).

Addig is érdemes azon gondolkodnunk, hogy mit tegyünk aktuális folyamatainkkal, úgymint:
(Engedtessék egy kedvenc mondásom melynek alapját René Descart adta: "Kételkedem tehát gondolkodom, kételkedem tehát vagyok")

  • a piaci helyzetek megfogalmazása,
  • az üzlet és az ügyfélkapcsolatok üzleti szempontú meghatározása,
  • kommunikáció az ügyfelekkel és a piaccal.

Nézz minél több szakanyagot. Sokan vagyunk most, sokan teszünk, próbáljunk meg tiszta jóindulattal okosakat mutatni, mondani, tájékoztatni. Hiszem, hogy ez most nem a „ki tud több jó tanácsot adni?!” verseny lesz. 

Mindannyiunknak egy célja van: segíteni a piacot talpra állítani, új irányokat mutatni. Szeretem a szellemes megjegyzéseket, engedjetek meg nekem most egyet: „Tudod?! Ha neked jól megy, valószínűleg nekem sem lesz hosszútávon rossz!”

Részünkről tehát e tartalomszolgáltatás nem egy verseny, csak piaci lépés.
Aki szeretne majd együttműködni, ismer, nyitva lesz az ajtóm.
A DigitalHungary.hu-val mi is beállunk a sorba.
Nyilván mi sem tudunk majd kész megoldásokat nyújtani, de talán segíthetünk a felkészülésben.
Most még van időnk. Nem kell kapkodni – csak felkészülni. Ugye, jössz tanulni? Jössz együtt gondolkodni?
Olvass minél több cikket, tanulmányt, köztük persze minket is a DigitalHungary.hu weboldalon, és nézd meg az élő beszélgetéseket.

Várlak Benneteket nagy szeretettel! 

Kérdés és észrevétel esetén kérem, írjanak ide: csermelyakos@mediahungary.hu.

Baráti tisztelettel és szeretettel:

Csermely Ákos