Helyszíne: Mindenki otthona

2020. április 09.

Ismertető

Tisztelt Látogató, kedves Barátom!

A Digitális Akadémia folytatja munkáját és a karantén otthoni időszakában is szeretném tartani Veletek a kapcsolatot, ezért mostantól online interaktív sorozatot indítunk.

A koronavírus előbb-utóbb „távozik”. A gazdasági hatalmasságoknak is érdekük – akárcsak nekünk –, hogy minél előbb elindítsák a piaci folyamatokat és az üzletet. Helyzetünket nehezíti, hogy nem tudjuk pontosan, hogy mennyi idő áll majd rendelkezésünkre a felkészüléshez, és mikor kell majd a startvonalhoz állnunk. 3-4 hét múlva? Esetleg csak hónapok múlva lesz lehetőségünk újraindulni? És egyáltalán: milyen startvonalról beszélhetünk? Az indulás valószínűleg sokkal inkább egy feloldó folyamat képében jelenik meg, mint egy adott napban vagy dátumban.
Széchenyi István: „Nem, mi nem születtünk reformátoroknak, előbb mi magunkat kell megreformálnunk. Látogatnunk kell az alázat, az önmegtagadás iskoláját.”

Induljunk el és kezdjük meg a felkészülést. Végezzük el minél előbb az ehhez szükséges legsürgősebb feladatokat, és hagyjunk minél több időt a cizellálásoknak, méghozzá a szó jó értelmében: vesszünk el minél többet és minél jobban a részletekben.

Valószínűleg egy más (gazdasági) világ köszönt majd ránk. Tán egy kicsit távolságtartóbbak leszünk – egy ideig biztosan –, s az értékek és az érdekek fogalmai és szempontjai is átfogalmazódnak. Az előző válság(ok) ki nem kúrált betegségei is visszaköszönnek majd, éreztetik hatásukat. Hogy divatos fogalommal éljek: a gazdaságok ökoszisztémái is átalakulnak. Mindennél jobban szükségünk lesz a kreativitásra, az intuícióra és az önmagunk által irányított érzelmeinkre. Egy biztos: a digitális világ új szerephez jut, és soha nem látott gyorsasággal fog tovább erősödni.

„A kreativitás, az innováció és a műveltség kéz a kézben járnak. Ha kihúzunk egy fiókot, és nincs benne semmi, akkor nem tudunk mihez kapcsolódni, sem pedig valamit egy másik fiókba átrakni.” (Nemes Orsolya: „Generációs mítoszok”)

Van mit tanulnunk, hogy legyen miből előhívni a kreativitásunkat, legyen miből gondolatainkat inspirálni, legyen miből előre látnunk, hm... legyen mit megéreznünk. Az intuíció tudományára most nagyon nagy szükségünk lesz! 

Készüljünk, hiszen konkurenciánk már biztosan így tesz.

A napi híreket elég lesz egyszer, maximum kétszer elolvasni. Elég addig és csakis addig jól informáltnak lennünk, amennyire önön magunknak és a bizniszünknek szükségünk van az információkra. (Amúgy is jobb felkészüléssel lefoglalni magunkat, mint (túl)pörögni a megváltoztathatatlanon, ezzel is sanyargatva önmagunkat.)

Állítsuk – ha szabad így írnom – harmóniába az egy légtérbe került életünket is.
Otthon és home office egy lakásban… (Vajon hány ember marad a válságot követően is ennél a kényelmes megoldásnál?) 
Alakítsunk ki napi rutinokat, napirendet. Sokat segíthet a lelki túlélésben...

Gondoljuk át, mik lesznek az első lépéseink, amikor majd a „függönyt felhúzzák” és végre kiléphetünk a piac „színpadára”.
Vajon mit fogunk látni? Sok minden megváltozik, de hogy pontosan mik lesznek azok, azt most nem tudhatjuk.
Sokan állnak majd a rajtkőhöz, méghozzá „éhesen”. Be kell hoznunk a lemaradást.
Hál ’Istennek már most sok szakanyag, webinárium, felmérés áll a rendelkezésünkre. Fogyasszunk belőlük minél többet.

Inspirálnak, kreatívvá tehetnek, és ezt a tudást lefordíthatod megoldásként önmagad és bizniszed számára.
Legyen tíz ötletünkből, javaslatunkból egy-kettő, ami megfoganhat, már megérte...

Mi lehet mostanság a teendőnk (biztosan van más sorrend is):

  • Helyzetfelismerés (elemzés és analizálás)
  • Átgondolni, mi is várhat ránk? Mi változik meg? Mennyire lehetünk bátrak? Mennyire lehetünk vakmerőek?
  • A reális célok és a stratégia meghatározása.
  • Mit teszel, amikor (körülötted) mindenki üveghangon kezd gyorsítani?
  • Taktikai lépések és nagyon nem utolsósorban: a protokollok felállítása (váratlan helyzetek, kríziskommunikáció).

Addig is érdemes azon gondolkodnunk, hogy mit tegyünk aktuális folyamatainkkal, úgymint:

  • a piaci helyzetek megfogalmazása,
  • az üzlet és az ügyfélkapcsolatok üzleti szempontú meghatározása,
  • kommunikáció az ügyfelekkel és a piaccal.

Nézz minél több szakanyagot. Sokan vagyunk most, sokan teszünk, próbáljunk meg tiszta jóindulattal okosakat mutatni, mondani, tájékoztatni. Hiszem, hogy ez most nem a „ki tud több jó tanácsot adni?!” verseny lesz. 

Mindannyiunknak egy célja van: segíteni a piacot talpra állítani, új irányokat mutatni. Szeretem a szellemes megjegyzéseket, engedjetek meg nekem most egyet: „Tudod?! Ha neked jól megy, valószínűleg nekem sem lesz hosszútávon rossz!”

Részünkről tehát e tartalomszolgáltatás nem egy verseny, csak piaci lépés.
Aki szeretne majd együttműködni, ismer, nyitva lesz az ajtóm.
A digitalhungary.hu -val mi is beállunk a sorba.
Nyilván mi sem tudunk majd kész megoldásokat nyújtani, de talán segíthetünk a felkészülésben.
Most még van időnk. Nem kell kapkodni – csak felkészülni. Ugye, jössz tanulni? Jössz együtt gondolkodni?
Olvass minél több cikket, tanulmányt, köztük persze minket is a DigitalHungary.hu weboldalon, és nézd meg az élő beszélgetéseket.

Várlak Benneteket nagy szeretettel! 

Kérdés és észrevétel esetén kérem, írjanak ide: csermelyakos@mediahungary.hu.

Baráti tisztelettel és szeretettel

Csermely Ákos


Fő támogatónk