La Vida Rendezvényközpont

2020. február 12.

Ismertető

Mit él át az ügyfél? Tervezés és módszertanok meghatározása üzletedre profilozva

"Ha megkérdeztem volna a vásárlókat, mit akarnak, akkor azt mondták volna, egy gyorsabb lovat." Henry Ford
Célcsoport: 
(Olvasási idő 6 perc)

Olvass a következő Digitális Akadémia tematikájáról részletesen, és tekints bele 2020-as rendezvényeink komplex üzeneteibe is.
(2020 első felében egy izgalmas, három állomásos útra hívunk benneteket.) 

Elsőként, a Digitális Akadémiáról írunk részletesen, de az  ismertető végén jelezzük a további két rész, az Evolution és a Media Hungary konferenciák alaptematikáit is. A három esemény egymással összekapcsolódik, de külön is értelmezhetőek lesznek majd.)

Körülbelül 2012 környékén gyorsult fel a digitális-, kommunikációs és értékesítési eszközök elterjedése. Soha nem látott gyorsasággal és egyszerűséggel tudjuk elérni célcsoportjainkat, vásárlóinkat, fogyasztóinkat. 
Egyre-másra jelennek meg a valós/kézzelfogható, vagy digitális „Szent Grálnak" hitt eszközök. 
Ismerősök ugye? Programmatic, közösségi média, neuromarketing, érzelemmarketing, tartalom- és natív marketing, big data, influencer marketing, online video, instream, outstream, UX, DX, CRM, mesterséges intelligencia; vagy ez utóbbit nevezzük inkább automatizációnak, vagy - fejlettebb esetben - machine learningnek. A vásárlói szokásokat lekövetve a kereskedelem kommunikációs és értékesítési módszerei is folyamatosan változnak. A versenypiac megteremtette és életben tartja az ügyfelek újabb és újabb változó igényeit, mi több, követeléseit, amelyeket, ha nem megfelelően elégítünk ki, az ügyfelek azonnal elfordulnak és átmennek a versenytárshoz. 

Senki nem megkerülhetetlen.  De mindenki elérhető. 

Elégítsd ki Te ügyfeled igényeit! Tervezd meg vásárlási élményét! Keresd a módszertant! Te magad is tehetsz érte.
Vajon mikor és miként tudod vagy van lehetőséged először észlelni, meghatározni a potenciális vásárlónak hitt látogatót webshopodban, weblapodon? Vajon mikor és mi volt az első „touch-point” amivel a potenciális vásárló találkozott és ez hozzájárult ahhoz, hogy aztán valóban vásárlóvá váljon! Tudsz gyorsabb lenni nála? Képzeld el, mi lenne, ha meg tudnád őt "előzni", és már akkor tudnád, hogy ő lesz a vásárlód, amikor ő még csak az érdeklődési, hezitálási időszakában van. Ő még csak ott "téblábol" valamelyik vásárlói út bejáratánál, és neked az lesz a dolgod, hogy a Te utadra lépjen, a Te értékesítési tölcséreden menjen át...   Versenyben vannak a vásárlói utak.

Kreativitás, intuíció és optimalizálás a végtelenségig. A folyamatos verseny bár kínnak tűnhet, de valójában az hordozza magában a fejlődést. Egyvalami nagyon felértékelődött, és ez pedig a már közhelyesnek hangzó ügyfélélmény. De vajon ki milyen élményre vágyik? Melyik élmény mit tud nyújtani? Mi "gyújtja be" valójában. Ahány ember, annyi lehet az élményre adott reakció... 

Tervezd meg ügyfeled élményét! Türelmetlenség. Napjainkban ez egységesen jellemző minden vásárlóra. Megszokták és igénylik is a gyorsaságot. "Adj, uramisten, de most rögtön!"
Mennyire szűkítsük például a kiválasztott célcsoportokat? Ki vagy mi biztosítja az élményszerűséget? Mit bízzunk az infuencerekre? Vajon kinél egyszerűbb vásárolni, vagy egy szolgáltatást igénybe venni? Ki hozza ki legolcsóbban és leggyorsabban az árut? A termékek eladása mellett már az élményeket és az addicionális szolgáltatásokat is elvárja a vásárló/fogyasztó. Ügyfélélmény és egyszerűség. Olyan ügyfélélmény-szempontok, amikre nem is gondolna a webshoptulajdonos. A szinte mindig türelmetlen vásárló/fogyasztó idejének leghatékonyabb kihasználása, a figyelemfelkeltéstől a vágyak megszületéséig, a regisztrációtól a fizetésig és áru-átadásáig. Ha már a regisztrációig eljutottunk a remélt vásárlónkkal - ami lássuk be ma már nem kis teljesítmény -, ne rontsuk el egy túlzottan sok időt igénybe vevő felesleges pop up-os, túlkérdezős, adatgyűjtős regisztrációs adatlap kitöltésével. Ebből lesz aztán időnek előtti webshop elhagyás, vagy ami még szomorúbb a már telepakolt kosár otthagyása. Mi, mint a konferencia szervezői is fontosnak tartjuk a személyre szabottságot és az ügyfelek megértését és emiatt igyekszünk figyelni arra, hogy az egyes célokra (b2b vagy b2c marketing) és az egyes fajtákra (szolgáltatás vagy termék) legyenek külön példák, minták és megoldások.

Nem árt megfontolnunk! Tartsd a kapcsolatot a vásárlást követően is! A termék eladásával, a szolgáltatás teljesítésével NE szakítsd meg a kapcsolatod a vásárlóddal, fogyasztóddal. NE kínáld ezüsttálcán a konkurenseidnek. Légy Te az a segítőkész, aki minden gondjukra megoldást nyújt - így építhetsz örök kapcsolatot és még több konverziót, nem is beszélve az ajánlásokról, amelyeket ennek a magatartásnak köszönhetsz majd.  Építs ki velük állandó kapcsolatot, adj számukra addicionális szolgáltatásokat a vásárlást követően is. Bár lehet most nem, csak később vásárol nálad, de mégis inkább tőlünk kérdezzenek. Akkor mi válaszolhatunk rá. A mi brandünk, üzletünk, a mi általunk épített üzleti közösség jusson először az eszébe, ha termékünkkel vagy szolgáltatásunkkal közvetlen vagy közvetett kérdésük merülne fel. Pl. sportcipőt vásárolt nálunk? Akkor, akár a fájós térdéről is minket kérdezzen. Nem cipőt árulsz? Hidd el, bármely piacon a legelsővé válhatsz, ha megérted az üzenetet - ebben számtalan példával segítünk eseményeinken. A folyamatos kapcsolattartás (amely nem egyenlő a hírlevelek számolatlan kiküldésével) akár közösséget is teremthet, ha tudod, milyen stratégiával vonhatod be azokat, akiknek a profitodat köszönheted. Idegennek érzed ezt a mentalitást? Bízz benne, hogy a konkurensed is - és légy több nála azzal, hogy megvalósítod, amit ő nem mer! Légy te a kreatívabb, a kitartóbb - a Digitális Akadémián ezt a mentalitást is magadba szívhatod. Mert máshogy nem is érdemes jelen lenni a piacon 2020-ban. A kreativitás, az ötlet alapos kidolgozása, a teljesítmény, a lehetetlenre adott válasz hosszú távon az egyik legjobb versenyeszközünkké kell, hogy váljon. ... és persze mindezeknél segítségedre lehetnek a szoftverek (Lead Nurture-ing és Upselling szoftverek tömkelege, és a CRM megoldások...
Ügyfélérzékenység és intuíció. Mind amit csak fent írtam, egy egészet, egy egységet alkot.

Lásd egyben az egészet. Mi kell ehhez? Holisztikus látásmód és tervezés, tervezés, tervezés.

A vásárlói utak kérdésekkel vannak kikövezve. A végtelen számú lehetséges kérdés közül melyik lesz a céljaink szempontjából leginkább releváns? Adatokra, intuícióra, tervekre és módszerekre van szükségünk. Ki kell tudnunk alakítani egy holisztikus látásmódot. Távolodni és rálátni. A jó hír az, hogy mint minden más, ez is megtanulható. Meg kell tudnunk fogalmazni a legjobb kérdéseket. Pl. hova tegyük a mérőpontokat? Mikor mennyire célozzunk? Mennyi és milyen adatra van szükségünk? Mikor mennyi tévés szpotra van szükségünk? Mikor mit posztoljunk a közösségi médiában? Mikor mire érzékeny a különböző attitűdű fogyasztónk, vásárlónk? Hányszor mutassuk pl. a bannert, hogy az hatékony legyen, de ne idegesítő. Milyen eseményt szervezzünk fogyasztónk számára? Mire mennyi időt "kérjünk" az ügyféltől? Hogyan mérhetünk a … mit is? 

Megszületett tehát "a nagy tervezés" igénye. De hogyan kell megtervezni magát a tervezést? Miként tervezzük meg a módszertanok meghatározásának és összekapcsolásának módszertanát? Kiket vonjunk be a módszertanok kiválasztásába? Mikor és hogyan kell szakértőt, ügynökséget, beszállítót választanunk?

Módszertanok és tervezés, speciálisan saját üzletünkre profilozva. Van közös képlet?
Gyere el a február 12-én megrendezésre kerülő Digitális Akadémiára, hallgasd meg, és tanuljunk együtt.
Igyekezni fogunk, hogy előadásaink, amennyire ez csak lehet személyre, üzletre és problémára szabottan történjen.

Az itt hallottak arra is jók, hogy együttműködő partnereiddel, pl. ügynökségekkel, az egyes részterületek szakértőivel jobban megértsétek egymást, kérdéseidet jobban tudd számukra megfogalmazni és válaszaikat is jobban átlásd. 

Előadóinkat kifejezetten szakmai előadások megtartására kértük fel, értékesítési célú prezentációkat nem hallhatsz az Akadémián. Szakértőink munkájukért, felkészülésükért tiszteletdíjban részesülnek.

...és ez csak az út kezdete! A Digitális Akadémián elhangzottak alapján az Evolution és a Media Hungary konferenciákon tovább vizsgáljuk az egyes hirdetési- és értékesítési eszközöket.  

2020 első félében egy csodálatos három részes útra hívunk benneteket.

I. Digitális Akadémia – mottó: Mit él át az ügyfél?
Módszertanok és tervezés, speciálisan saját üzletünkre profilozva.
Időpontja: 2020. február 12.

II. Evolution – mottó: Mindenki megkerülhető
Időpontja: 2020. március 11. 

III. Média Hungary 25! – mottó: Mindenki elérhető 
Időpontja: 2020. május 19-20. 

A fenti események egymástól függetlenül is látogathatók, de egymást követő tematikailag is összefonódó egységet alkotnak majd. 

Figyelem! Érdemes már az idén megvenni a belépődet. Mindhárom eseményre eljuthatsz "Koránkelők" kedvezményes belépőjeggyel. Megveheted őket együtt most, de megveheted az aktuális eseményen is. (természetesen ez a kedvezmény az adott rendezvény látogatói számára él, tehát fizikailag is meg kell jelenned, a jegyed pedig nem átruházható.)

Gyere el a Digitális Akadémiára, és már a helyszínen vásárold meg kedvezményes Koránkelők belépőd az Evolution és a Media Hungary eseményekre is!

Legyen a 2020-as éved a tudásod építéséé - találkozzunk tavasszal mindhárom eseményen! 

Tisztelettel,

Csermely Ákos

 

Látogatói etikettünket itt tekinthetik meg.
Jelentkezési feltételeinket itt tekinthetik meg.

You can see the Terms and conditions for application here.